MARIA

Alla inlägg under september 2008

Av Maria - 30 september 2008 17:10

Dagen började med att jag gick upp 8.10 och var utvilad. Klockan 9.40 började vi med matte i skolan. Efter det en timme NO, Biologi, och sedan hade jag håll timme i en och em halv timme. Jag gick hem till moi och kännde mig lite duktig och gjorde lite läxor. Sedan begav jag mig till skolan igen och hade idrott. Sen var dagen äntligen slut i skolan.


Egentligen borde jag nog göra läxor men är lite slö ;P

 Har franska prov i morgon :/


Ska ta lite fina kort som jag sedan kan lägga ut på bloggen i morgon.

Av Maria - 29 september 2008 21:21

Vet inte varför men jag är så glad! Helgen har varit toppen, hade studiedag i dag och träffa Linda och Amanda, och i morgon har jag sov morgon till 9.40


Av Maria - 28 september 2008 20:30

Av Maria - 28 september 2008 09:40

Både i går och i dag har jag gått upp med tuppen. Vi 7.30 gick jag upp i går och idag kanske 8.10

Igår åkte hela familen in till stan och kolla på en utställning på Naturhistoriska museet. Den hette "Trompe L'oeil" (= "lura ögat").

Den var roligt men inte så roligt som jag trodde.

Sedan gick vi på Vapinano och åt pasta till lunch/middag. DE har jätte god pasta där! Jag kan verkligen rekommendera det!


Ska måla en ram som jag har köpt på loppis hör typ jätte länge sen! Den ska bli vit tror jag. Har inte bestämt mig för om jag ska klistra på något. Får se hu kreativiteten flödar sen ;P


Godmorgon

Av Maria - 26 september 2008 16:56

Nu är det äntligen helg! Den är efterlängtad kan jag säga!

Jag har haft så mycket läxor att jag inte har hunnit komma in på datorn och har därför inte blivit något inlägg.


Idag efter skolan så gick jag, Emina och Lovisa tillsammans på hem vägen. Vi hade jätte kul och var jätte flumiga. Sen gick jag hem till Emina där vi åt och prata, titta på Tv också.

Men sedan så skulle Mimmi på Tennis så då fick jag bege mig hemmot. och här sitter jag nu och har ätit två små kullor GB youghort glass med smak av hallon och blå där. Är lite avis på syran som köpt en stort  Ben & Jerrys galss. Man kanske kan få smaka lite....XD



Tror jag ska baka något till i kväll. Kramar

Av Maria - 23 september 2008 18:59

Här kommer några bilder från i lördags;


Anna och Elin som gör otroligt snygga poser


Ellionr, Sofia och Mikaela skålar. Alla ser jätte snofsiga ut, hahaha


Amanda, som ser ut som om hon har fått en blåtira, visar upp vår middag, familje pizzor.


Här kör vi snurra flaskan fast inte i den där äckliga variationen utan att man frågar typ "har du någon gång...".


Lite senare på kvällen efter att vi sett Sex and the city movie.


 Linda blev lite så där allmänt flummig och blev här Pippi.

Av Maria - 23 september 2008 15:19

Det blev det svarta armabandet. Det kostade 69 + frakt. Men det är det någ värt för det är så himmla fina!


Idag så var jag, Emina och Amande hemme hos Amanda. Där bakade vi kladdkaka. Jag åt en del smat så när själva kakan var klar så åt jag inte så mycket och det är jag ganske stolt över för då skulle jag ha gått upp 5kg till i vikt ;P

 Sen valde vi Amandas outfifft för morgon dagen. Glömde mobilen så jag kan ej vissa men det var kul i kan jag säga.


Nu får jag nog gå och göra lite läxor, Har en hel del! XP

Av Maria - 22 september 2008 19:28

Syrran ska köpa ett armaband på nätet så då ska jag också passa på. Tänkte kanske ska köpa någon av dem här;


Ovido - Quiz & Flashcards