MARIA

Alla inlägg under maj 2008

Av Maria - 27 maj 2008 15:25

På min profil har jag varlt drama prodoction och där gör vi dräkter och kuliser till drama gruppen som har gjort ´Pelle svanslös´. I går hade de uppvisning klockan åtta och då gick vi och kollade. Den var rolig och bra. Efter ått roppade Anika, vår lärare till drama prodoctionene, upp oss på scen och så fick varsin ros.


ros tagen av my sis'

 Foto: Sofia, syster


I dag fick vår lärare lite damp på mig och Mimmi efter som vi och vår grupp inte hade gjort några himla fågel ågg utan gjort några Kemi frågot istället. När vi sa att vi inte hde några ägg ( som vi sakt förut och han var medveten om)  och frågade vad vi skulle göra sa han att inte han bryde sig utan att vi kunnde gå ut och gunga. Så då gjorde vi geografi i stället så nu ligger vi lite före :)




Av Maria - 27 maj 2008 15:16

 Jag har nu, efter typ 20 år, tagit kort på min radiokaka för att vissa hur den blev och skilnaden mellan den "riktiga" och min.


      Min radiokaka

Av Maria - 25 maj 2008 19:57

Så som sagt så skulle jag utse en veckans hjälte varje söndag och nu är det ju det så nu får jag väl säga att det blir.....


MOR

Varför?

För att det är mors dag i dag och jag känner att hon är värdens bästa mamma!



P.S Fillan du kan bli nästa vecka om du gör något extra till mig på söndag ;P

Av Maria - 25 maj 2008 19:53

I dag har jag varit extra snäll mot min kära mor! Jag och Milk har ggjort en tårta till henne men den blev inte riktigt som den var på bilden. Det blev några små ändringar. ;P


Jag har nu, i torsdags och onsdags varit på klass resa till Åland! Det var kul kul men jobbigt att sitta 10 timmar samanlagt på en vikin line båt utan hytt. Men på åland var det kul, lite gals, lite badande tår och lite romans.


Av Maria - 20 maj 2008 17:19

Pappor är allt bra dom. Min pappa ska tex köpa marie kex så  jag kan gör radiokaka. Kanske inte i dag men i morgon! =)

Mamma var också snäll och erbjöd sig att åka och handla men jag tyckte att jag verkade så besvärlig så jag sa nej tack. Men nu är det så att pappa är i stan och ska då ändå åka förbi någon ica!  =D


Dagens hjälte:

 Pappa!


Varför?

 För han köpte Marie-kex


Jag kanske ska börja med att ut se veckans hjälte! Ja vad kul! Det ska jag börja med varje söndag.

Av Maria - 20 maj 2008 15:33

Jag har för tillfelet lite läxor, ändas No-prov i morgon som jag övat till, och jag blev suggen på att baka efter att ha hört att Fillan gjort en kärleksmums ā la Coffée. Du blev jag suggen på att göra något nytt och ville då gör radiokaka. Mor och syster var i skolna för att hämta något. Skolan som ligger när Ica så tänkte jag att de kunnde köpa kex till moi. Men bara för det ingen mobil med sig ;( Så nu blir det ingen bakning för socker. Orkar nämligen inte cyckla upp till ica. Mina ben är helt slut!

Men en positiv sak är i alla fall att den, radiokakan, var en riktig kaloribomb!

Jag får väl tänka på min hälsa i stället...



Av Maria - 19 maj 2008 18:42

Jag har fasnat i Måns Zelmerlövs Miss America låt! Bra men jag tycker det är jobbig ha låtar på hjärnan.


På torsdag ska jag på klassresa till Åland. Det ska bli roligt! Men vi ska träffas på skolans parkering kl 6.00 Jag måste typ gå upp kl.4.30 Det är så syn om mig! + att det är Greys dagen innan. Bläää. Och frän trosdag till fredag kommer vi väl inte få så mycket sömn heller ;P. Jag får väl sova ordentligt dom här två dagarn och sedan får man gå på energi drycker så jag inte faller ihop av sömn ;P

Av Maria - 17 maj 2008 10:25

 I går var jag i stan med Milk. Vi åkte vi två tiden och när vi kom in till stan gick vi till Marzio och tjata om ett par skor som Milk vill ha och undrade om de hade kommit in. Men nopp, de hade de inte.

Sofia blev sedan så hungrig så vi gick in på Vapiano som är en jätte fräsch och fin resturang som har pasta och pitzza. Det var nästan inga där då ( efter som klockan då var tre på en fredag) heller så vi kunnd sitta vid ett träd. Det var jätte fint. Jag beställd en psta med pesto och pine nötter. Man får även bestämma vilken pasta man vill ha till.

Sen gick vi in till Gina tricot där vi prova många plagg men det blev bar en bluss till mig där.

Min lilla söta t-shirt 


 Sofia köpte även två t-shirtar på H&M.

Sen gick vi upp till Tibrokök där pappa var med Cleas och vi fick skjus hem sen.


Jag har fasnat i de här två låtaren efter en musikal i skolan där de var med; http://youtube.com/watch?v=LUASiDg-kg4 och http://youtube.com/watch?v=fPyzKNLBe_8.

Ovido - Quiz & Flashcards