MARIA

Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 30 november 2008 20:16

I dag har jag och modern bakat lussebullar. De blev jätte bra!

 Men ganska få tycker jag. Men sen kommer det en massa pepparkaror och annat.


Det är ju första advent i dag så det blir bara mer och mer juligt.

Imorgon är det jul på "riktigt", det är ju första december.



Av Maria - 29 november 2008 20:37

Alla 75 st cookies är nu slut!

Är väldigt sött sugen!

Av Maria - 29 november 2008 19:05

I går var jag i stan med Sofia. Vi var inne vid fyra och då gick Sofia  på solarium medan jag gick lite på stan. Sen gick vi på stna tillsammans.

Jag köpte en julklapp till mig själv från indiska som jag har pakat in och sak öppna i morgon på 1 advent.


Idag så stog jag, Mickan och Anton och sålde kakkor i en timme som klasen hade bakt. När jag och Mickan hade gjort vårt pass gick vi till Tindras loves Coofée och åt lunch och satt där i någon timme. Mysigt!

Av Maria - 27 november 2008 21:07

I går så bakade jag med hjälp av Sofia två satser cookies.

Det tog lång tid men men jag kan alltid trösta mig med att jag bakade extra som jag kan äta upp :)

Det blev 75 st hand gjorda cookies! (stolt)


Av Maria - 27 november 2008 20:23

I Helgen kom det snö i mängder men i går och i dag har allt nästan avdunstat bort. :(

Hoppas det kommer mer till julafton!


Av Maria - 25 november 2008 18:33

Imorgon sak det bakas dubblesats med cookeis.

Det sak bakas med det otroligt goda receptet som jag har fått av min kära vän Filippa. Tack!

Dessa kakor ska jag inte äta upp ( några kanske ;P) utan sälja på lordag inne i centrum med Mickan och Anton (som inte kommer komma) och tjäna pengar till klass kassan.



Av Maria - 24 november 2008 21:20

I Lördags så kom nogra tjejer (Emina, Mickan, Elle och sen lite senar kom Lovisa) över till mig och så åt vi tacos, drack cider och hade kul! Till efterrätt så blev det en otroligt bra kladkakka om jag får säga det själv! ;P

Sen blev det lite film och prat.

Jag kan lova er att Adam Sevani har riktiga magrutor där fast han är så ung!




Av Maria - 21 november 2008 15:18

Att denna dag kan var så underbar!

Det är nu slut på veckan och alla prov och förhör är gjorda.

Nu ser jag bara fram till i morgon kväll!


Resten av denna dag ska jag nog inte gör så mycket utan bar vara inne på datorn och slappa!


Denna låt lyssna jag på väldigt ofta på på höstlovet!

Ovido - Quiz & Flashcards