MARIA

Alla inlägg under juni 2008

Av Maria - 30 juni 2008 09:16

Nu åker vi ner till skåne igen så nu kommer det inga fler inlägg på ett tag men ha det bra!


Puss!


Av Maria - 30 juni 2008 09:13

 Veckans hjälte:


Vem?

Fillan


Varför?

För att hon är så otroligt snäll och för att hon gör såna otroligt goda cookise och för att vi är så bra på att gör kommentarer tillsammans. Love you!




Av Maria - 29 juni 2008 19:19

I går konfimerade sig Totto!

Efter lite strul med vilken båt vi skulle på och så, så löste det sig till slut. När vi komm dit var det kramar i stora lass och sedan var det dags för deras del att konfimera sig. Fillan och jag satt på en bergs hel och spelade in det mesta och sa många bra komentare.
Sedan var det dags för mat. Cider och mackor blev det till oss. Efter det vissade de upp en liten pjäs som var en timme. Sedan var det hela slut.

När vi väl kom hem var det mat igen och present utdelning. Hon fick 6 Tomas sabo berloker och en kedja och en guld kedja, medaljong och ett glas där det var kosor på från mig. ( hon fick även en berlok av moi).

Som priken över i:et så blev det tårta.



Idag har familjerna C och Z varit och kollat på vaktavlösningen, skattkamaren, ättit glass och strösat runt i gammla stan.

Familjen Z sitter nu på flyg planet på väg till skåne land. 

Av Maria - 27 juni 2008 16:40

Nu är jag hemma igen. Efter 6 och ½ timme i bil så är det könt att vara hemma.

Vi hämtade upp Farmor och Farfar i Norköping och fortsatte sedan uppåt.


Det har hänt en hel del i skåne land som jag inte orkar berätta. Men jag kan säga att det har varit jätte kul att träffa kusinerna och bara vara där nere!

( det kommer desvere inte att komma några bilder under tiden jag har varit borta efter som sofia har kameran)


Imorgon tar Sofia Komfermationen och Hela familjen Carlsson ska ut, Farmoar och farfar, Kusinerna, Maggan, Rober och Fillan. 

Av Maria - 26 juni 2008 11:36

Nu är jag i skåne med mina kusiner, Zeike och lille manane =)

 Kommer snart upp till stockholm i gen och kan då berätta kort vad som har hänt!


Av Maria - 15 juni 2008 10:14

Jag ville bara säga adjö för de här två veckorn ( sen är jag hemma i fyra dagar, kanske blir ett inlägg då, och sen åker jag ner till skåne igen i två veckor) och sen kommer jag tillbaka med nya krafter och är redo att blogga på sen.


Ha en bra sommar!


Av Maria - 14 juni 2008 18:23

JAG HAR SOMMARLOV!

JEEEEEEEEEEE!


Jag glömmde att skriva det i föra inlägget så det fick bli i det här.

I går hade Soffi en avslutnings fest. Vi gjorde våra egna pizzor, prata, gjorde en liten på hittad lek.

Jag sov över (med 7 andra tjejer i från klasen + soffia förstås)och då lite senare kollade vi på en film som hette Blind dayt och han som det handlade om var blind! Fattar ni vitsen?

vi trodde det skulle vara komedi men det var romatisk drama.

sen satt vi och prata jätte länge och jag fick typ  4 och en halv timmes sömn. Men jag levar.



Ska till skåne i morgon och där har vi inget internet så jag kommer typ inte blogga på två veckor! Men aja, det är ändå många som reser bort nu och bloggar nog ändå inte så mycket ( säger vi).

Men jag ska försöka att kämma in ett inlägg i morgon bitti.


ses!

Av Maria - 14 juni 2008 16:09

Nu har jag för först gången kollat på Corpse Bride där Johnny Deep är rösten till huvudpersonen. Jag har vellat se på den länge men det har inte blivit av, men nu är det gjort :p

De spelade piano i den och det var fina stycken!



Ovido - Quiz & Flashcards