MARIA

Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 15 december 2008 18:03

I söndags så blev pepparkakshuset helt klart. Pyntet och garniringen, allt. Det blev väldigt fin om jag får säga vad jag tycker. :)


Av Maria - 14 december 2008 13:48

 Spelades många gånger hos Lina i går!


Av Maria - 14 december 2008 13:34

I går så gjorde jag och Sofia oss i ordnig tillsammans. Men vi tänkte att vi hade mer tid än vad vi egentilegen hade så sminktet blev så där. Men håret därimot färgade och det blev fint. Jag hade svart håt och Sofia rosa.

Fick låna en pirsing av Sofia så jag belv grymt snygg!

Annars hade jag på mig amrikanske hängslen, en kejda, en dösakalle tröja och halsband, rosa strumbyxor och en lilla knästrumpa.




Av Maria - 12 december 2008 18:09

Ska nu leta fram saker till på lördag. Vet inte riktigt vad jag ska ha.

Ska lägga ut en bild på allt sen.

Av Maria - 10 december 2008 19:53

Är nu på lite bättre humör en sist.

Ett prov är gjort idag och det känns som jag kan det mesta nu på resten av läxorna.


På lördag så ska Lina ha lite tjejkväll och temat är punk.

Har inte så mycket punksaker men jag har en svart hår sprej och pappa hade typ ett nithalsband. Men kanske kan trolla fram lite mer så man blir riktig "punkig".


Av Maria - 8 december 2008 19:29

128 st franska ord ska jag kunna till onsdag.

Och runt 150 ord på Engelska till fredag (de är i och för säg gamla glosor men man glömmer ju bort!).

Men annars, om man bort ser från läxorna, så är allt bra med mig och jag känner att det är jul nu. Julpyntet och pepparkakor och lussebullar.

Nu saknas det bara en julgran och lite paket.

Av Maria - 7 december 2008 21:01

Sen jag startade denna blogg har det nu gått 1 år.

 52 veckor

365 dagar


Tiden går fort när man har roligt!

Av Maria - 7 december 2008 20:41

I dag så har familjen C. bakat pepparkakor och gjort peparkaks hus för hela slanten.  Vi kom på när vi skulle börja med pepparkakshuset att vi ville ha en annan mall än den vanliga som vi brukar ha. Sofia satte i gång och leta och hittade en fin litet hus med ett torn med på sidan som vi ska ha i år.

Alltid trevligt med lite version!


Andra advent!

Ovido - Quiz & Flashcards