MARIA

Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 11 oktober 2008 12:02

I går var det en underbar dag.

Skolan slutede vi 13.00 och man kunnd börja ge sig i väg hemmot.

Määr klockan var runt 16.10 så var jag utan för Urban Outfitters och vänntade på Totto. Sedan kom hon gåned med en jätte kasse (! ) med saker från utrban som hon hade fått! (Avensjuk)

Sedan gick vi i alla fall och träffa fillan och satte oss på Wayne's i 2 timmar. Där vi också överlämnade cookie tröjan. sedan så begav vi oss till Rigoletto ( som ligger väg i väg med Wayne's). Där såg vi Patrik 1,5. Den var riktigt bra och rolig.

Av Maria - 9 oktober 2008 18:15

Idag har man varit lite duktig och simmat 900m sammanlagt. Stolt! :P

Man behöver ju lite motion och simning ger den besta motionen faktiskt!


Känner för att måla naglarna, tänkte gör det i gåt men blev inte av. Om man ber riktigt snällt kanske man kan få låna något av syrans :)

Av Maria - 8 oktober 2008 19:10

Av Maria - 8 oktober 2008 18:59

I går så var jag och Emina med varandra efter skolan. Vi gjorede läxor. I början faktiskgt ganska duktigt men när vi skulle börja med biologin försvann energin. Vi gick då ner till köket och gjorde lite kaffe. Hade sedan lika mycket mjölk i och sedan lite socker. Hemma gjord latte. =P

Då fick vi lite energi och kunnde fortsätta men det blev inte lika arvalit då ;P


* * *


Idag har jag varit i skolan som vanligt och inget kul har hänt. Missade nästan hela syslöjden för att jag skule till doktor.

Jag hade i dag på mig min Bonjour Paris tröja och det var många som tyckte om den :)


Av Maria - 6 oktober 2008 18:43

Bröd bullarna från i går är nu nästan slut. Himla goda med ost på! Tack för receptet Lippa!


Kan inte bestämma vem jag ska intervjua. Har nämligen ett svenska prjojekt där vi ska intevjujva någon personen. Men det får inte vara en kompis eller någon i samma ålder. Helst inte mor och far heller.  Det skulle ju vara lite coolt om man kunde intervjua någon lite känd eller någon som har gjort något speciellt. Annars kan det väl bli farmor som kan berätta om sin ungdom och så.

Har ni något förslag? 


Rensade en massa i går och det var en hel del som försvann. Linnen, en t-shirt och några långärmade. De kan var både positivt och negativt att rensa garderoben. Men får köpa nya kläder ( stort plus) men ibland kan det svida lite i plånboken (minus). Men det är några saker som jag faktiskt behöver som mammas plånbok kan hjälpa mig med lite ;P

Av Maria - 5 oktober 2008 20:36

Det blev ingen kakka men det blev bröd. Bullar. De är supper goda! Har fått reseptet av Kaffe, tack.


Jag har sedan varit och dansat och känner mig almänt nyttig. Har inte ätit något godis i helgen. Eller i fredags åt jag men det räknas som varda säger vi ;P


Ska nu försöka få ordinng på nägra Coldplay låtar i le Ipod.


Av Maria - 5 oktober 2008 11:12

Läst Lindas blog och fick lite insperation om vad jag skulle göra i dag. Tror jag ska gå och göra en tiger kaka nu. Det är riktigt goda faktiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards